به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا با تمام توان از بخش خصوصی حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: خودکفایی استان ها در امر منابع دولتی نیز یکی دیگر از اولویت های دولت به شمار می رود و باید برنامه هایی برای این امر طرح ریزی شود.
استاندار آذربایجان غربی اولویت دستگاه های اجرایی استان را پرداخت تسهیلات از محل منابع موجود دانست و بیان کرد: مسوولان باید جلسات متعددی را با حضور مردم برگزار کنند تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شوند.
شهریاری ادامه داد: تبعیض باید در دستگاه های خدمات رسان و به خصوص بانک ها به صفر برسد زیرا این امر نارضایتی مردم را در پی دارد و باید جلوی آن در دستگاه های اجرایی گرفته شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بانک ها باید سودهای تسهیلات پرداختی را کاهش دهند زیرا در این صورت سرمایه گذاران برای استفاده از تسهیلات و کارآفرینی رغبت پیدا می کنند.
نادر قاضی پور ادامه داد: ظرفیت واحدهای تولیدی قدیمی و راکد نیز نباید فراموش شود و اعطای تسهیلات ویژه برای احیای این واحدها ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه رونق صنایع استان موجب رونق اقتصاد، مسکن و تمامی بخش ها می شود، اضافه کرد: صنعت موتور محرکه توسعه اقتصادی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: تسهیل کار سرمایه گذاران برای نقش آفرینی سریع تر آنان در توسعه استان در صدر اولویت های مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
رضا حسینی بیان کرد: متاسفانه عملکرد برخی از بانک های عامل در این زمینه قابل قبول نیست و مسوولان این بانک ها باید تحرک چشم گیری را از خود نشان دهند.
به گزارش ایرنا، جلسات کارگروه اشتغال آذربایجان غربی هر هفته به ریاست محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای کارگروه برگزار می شود و در این جلسات طرح های ثبت شده در سامانه کارا بررسی و دستور پرداخت آن از طریق بانک های عامل از جمله کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید صادر می شود.
تسهیلات اختصاص داده شده به آذربایجان غربی در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری چهار هزار و 800 میلیارد ریال است و مدیران بخش های مرتبط در صدد هستند تا حداقل 70 درصد این رقم را تا پایان خردادماه به مرحله اعطای تسهیلات برسانند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.