به گزارش ایرنا ابراهیم محمدی روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان افزود: 35 ساعت برنامه آموزشی در هفته برای دانش‌آموزان این پایه لحاظ شده است که در راستای ایجاد عدالت آموزشی 24 ساعت آن به صورت حضوری در کلاس و 11 ساعت آموزش الکترونیکی خواهد بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم باید در آزمون کنکور سراسری نیز شرکت کنند، تقلیل ساعات آموزشی زمینه آمادگی بیشتر و مرور دروس سال های گذشته را برای این دانش آموزان فراهم می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین در این جلسه بر لزوم کاهش هزینه ها با رویکرد صرفه جویی در مجموعه آموزش و پرورش استان تاکید کرد.
محمدی با بیان اینکه باید نقدهای منصفانه را پذیرا بود؛ گفت: تعامل بیشتر با رسانه ها و اطلاع رسانی شفاف از وضعیت آموزش و پرورش استان همواره در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه حساسیت هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری محرز است، بیان کرد: روح حاکم بر شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی 'انتخاب آزادانه، آگاهانه و مدیریت شده' است.
به گزارش ایرنا با حذف پیش دانشگاهی و استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی کشور از سال تحصیلی آینده نظام آموزشی 3.3.6 به طور کامل اجرایی می شود.
35 هزار نفر از سال تحصیلی جدید در استان در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل می شوند؛ آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 96-97 بود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.