مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین دژ گفت: پیش بینی می شود 63 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان تولید شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، سعید خدایی در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری ۳۱ هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان شاهین دژ زیر کشت گندم دیم و آبی رفته است که از این مقدار ۲۷ هزار هکتار آن بصورت دیمی کشت شده و ۴ هزار و 800 هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین دژ همچنین با اشاره به پیش بینی خرید ۵۳ هزار تن گندم در سه مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان افزود: ۲ سیلو واقع در روستای هاچه سو و جاده تکاب و انبار تعاون روستایی در روستای آغ تپه آماده خرید گندم تولیدی کشاورزان هستند و زارعین باید اطلاعات میزان گندم تولیدی خود را در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی به ثبت رسانده باشند.

وی از کشاورزان خواست تا کد ملی خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶۰۰ ارسال کنند و در صورتی که پاسخ عدم ثبت در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده کشاورزی را دریافت نمودند هرچه سریعتر به مراکز ثبت نام در جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به ثبت میزان گندم تولیدی خود اقدام نمایند چراکه در غیر اینصورت گندم تولیدی به هیچ وجه خریداری نخواهد شد.

خدایی تصریح کرد : ۲ اکیپ نظارتی جهت برداشت گندم و نظارت  بر کمباین های برداشت به منظوراعطای معاینه فنی و برچسب کنترل و کاهش ضایعات را در سطح مزارع برداشت گندم برنامه ریزی شده است و تعداد کل کمباین های برداشت گندم ۶۰ دستگاه است که از این تعداد ۴۰ دستگاه آن بومی و ۲۰ دستگاه غیر بومی است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین دژ گفت: در سطح شهرستان شاهین دژ ۱۵۲ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا رفته است که در این خصوص پیش بینی می کنیم ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شود.

وی در خصوص میزان کشت جو نیز گفت:۴ هزار و 860 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت جو رفته است که از این میزان یک هزار و 850 هکتار بصورت آبی و ۳ هزار و 10 هکتار بصورت دیم کاشت شده است که پیش بینی ما در زمینه میزان تولید جو ۱۰ هزار و 389 تن است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.