به گزارش ایرنا ابراهیم محمدی روز یکشنبه در همایش معاونان آموزش متوسطه قطب یک کشوری در ارومیه افزود: در این نشست مقرر شد تا با بکارگیری برخی نیروهای بازنشسته تا 14 ساعت در استان، کمبود نیروی انسانی در این نهاد جبران شود.
وی ادامه داد: بخشی از کمبود نیروی انسانی در این نهاد از طریق جذب از طریق استخدام کشوری و بخشی از طریق بکارگیری نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.
محمدی گفت: در زمینه فضای آموزشی نیز این استان در حال حاضر نیازمند پنج هزار کلاس درس است که دولت به تنهایی و بدون مشارکت خیران قادر نخواهد بود این مشکل را حل کند.
وی بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش هنوز به آن تعادلی که در آموزش و به ویژه در آموزش متوسطه نیازمند بوده، نرسیده است.
محمدی اظهار امیدواری کرد تا با استقرار پایه دوازدهم و با ایجاد ثبات در سیستم، این تعادل ایجاد شود.
وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه است نبود سیستم آموزش و پرورش مدون است و تغییر و تحولات و آزمون و خطا در صورت نبود سیستم مدون ادامه خواهد داشت.
محمدی بیان کرد: در سند تحول اهداف مطلوبی تعریف شده که رسیدن به آن اهداف نیازمند یک فرآیند مشخص و مدون و راهبری است.
وی با اشاره به اینکه هنوز زیر نظام های اجرای سند تحول تدوین نشده است، اضافه کرد: شتابزدگی در اجرای این سند از مهمترین اشکالات وارده به آن است زیرا بدون فراهم بودن زیرساخت ها اقدام به اجرای این برنامه ملی شد.
محمدی اضافه کرد: اجرای طرح هایی مانند نظام آموزشی 6.3.3 و امثال آن در حالی که آموزش و پرورش در مسیر پیش رو با مشکلاتی مواجه بوده، موجب شده است تا این نهاد با انبوهی از چالش ها دست و پنجه نرم کند که این چالش ها در کل کشور مشترک است.
وی گفت: با این همه مشکلات نظام آموزشی ما در حال رسیدن به بلوغ نسبی خود بوده و نیازمند یک برنامه ریزی است تا با آن اهداف آینده را درست راهبری کرد.
محمدی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان، افزود: این موضوع وارد سال سوم اجرای خود شده است و می توان با تصمیم گیری ها مناسب اقدامات در خوری را انجام داد.
وی با اشاره به موضوع کنکور نیز اضافه کرد: رسالت کنونی این نهاد کنکور نیست ولی در ارزیابی ها با این موضوع ارزیابی می شود در حالی که 80 درصد از عوامل تاثیرگذار در خارج از مجموعه حضور دارد.
به گزارش ایرنا همایش معاونان قطب یک کشوری با حضور معاونان آموزش متوسطه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان به مدت 2 روز در ارومیه برگزار می شود؛ بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای آن در حوزه آموزش متوسطه جزو برنامه های این همایش است.
آذربایجان غربی با کمبود پنج هزار کلاس درس مواجه است و بازنشسته شدن بیش از یکهزار فرهنگی استان در آستانه سال جدید تحصیلی نیز موضوعی است که نیاز به مدیریت دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.