جلیل جباری روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح کارگاه تولیدی فرش دستباف و صنایع دستی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 380 طرح از این تعداد مربوط به صنایع دستی و 25 طرح نیز در حوزه گردشگری و بوم گردی است.
وی با اشاره به اینکه طرح های تصویب شده برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شود، بیان کرد: این طرح ها به بانک های صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی و پست بانک معرفی شد.
جباری با اشاره به اینکه 15 درصد بودجه استان سهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: امسال 720 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اشتغال پایدار روستایی و فراگیر استان تخصیص یافته است.
جباری همچنین در خصوص طرح های سرمایه گذاری گردشگری نیز گفت: امسال 30 طرح گردشگری آذربایجان غربی با متوسط 48 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی افزود: این طرح ها شامل مراکز اقامتی، هتل ها و مجتمع رفاهی است که با بهره برداری از آنها برای یکهزار و 200 نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی در خصوص وضعیت ثبت آثار ملی استان نیز گفت: سال گذشته 30 اثر ملی در استان ثبت شده است و امسال نیز 30 اثر دیگر در نوبت ثبت و مراحل اداری قرار دارد که تلاش می شود در 6 ماهه دوم سال جاری به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا سهم آذربایجان از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی چهار هزار و 800 میلیارد ریال است که براساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم می شود و محدودیتی ندارد.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.