کامیار داهیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال 9 میلیون قطعه انواع طیور در کشتارگاه ها ذبح و 18 هزار و 600 تن گوشت مرغ تولید شده است.
وی بیان کرد: از کل طیور کشتار شده 71 هزار و 411 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم شده است.
وی اضافه کرد: 27 هزار و 801 راس دام سبک و سنگین نیز با نظارت ناظران بهداشتی اداره کل در استان ذبح و 2 هزار و 763 تن گوشت قرمز تولید شده است.
داهیم گفت: امسال 21 هزار و 796 مورد بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان و 226 مورد نمونه برداری از این فرآورده‌ها انجام شد.
وی ادامه داد: در حین بازدیدها 36 هزار و 642 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی ضبط و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج و 48 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
داهیم افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی موضوع را اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 28 کشتارگاه است که 16 کشتارگاه مخصوص دام و بقیه طیور هستند.
این استان دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و انواع طیور و ماکیان است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.