عین الله شریف پور عصر روز شنبه در بازدید از مناطق ییلاقی شهرستان چالدران افزود: 80 هزار هکتار از مناطق ییلاقی این شهرستان همه ساله میزبان عشایر شمال آذربایجان غربی بوده و امسال اقدامات خوبی در راستای رسیدگی به این مناطق صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: حضور عشایر در این منطقه زمینه تولیدات فرآورده های دامی و لبنی با کیفیت را فراهم می کند که باید از این ظرفیت برای توسعه صنایع لبنی و گردشگری بهره برد.
وی بیان کرد: سه ماه حضور عشایر در مناطق ییلاقی چالدران می تواند ظرفیت های این منطقه را در حوزه عشایر و منابع طبیعی آشکار کند.
نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی مراتع را میراث ماندگار و ملی دانست و گفت: باید تمامی عشایر و مرتع داران از این میراث ملی به نحو شایسته محافظت کنند.
فرماندار چالدران نیز در این بازدید بیان کرد: همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان، عشایر کوچ رو شهرستان‌های شمال آذربایجان غربی با بیش از 200 هزار رأس دام سبک و سنگین و با هدف تولید فرآورده‌های دامی و لبنی، کوچ خود را به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران آغاز می کنند.
کریم حسین زاده اضافه کرد: 2 میلیارد ریال برای ساماندهی ایل راه های چالدران اختصاص یافته است و هزینه می شود.
وی با تاکید بر تلاش تمام دستگاه های متولی در ایجاد و حفظ امنیت در جامعه، گفت: لازم است که عشایر کوچ رو و مستقر در مرزهای این شهرستان در جهت برقرای امنیت پایدار همکاری تنگاتنگ با نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران از جمله شهرستان های شمال آذربایجان غربی است که میزبانی عشایر شمال استان را بر عهده دارد.
در جنوب استان نیز شهرستان شاهین دژ پذیرای عشایر است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.