حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکیه حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان یکی از مراکز مهم زیارتی و گردشگری معنوی آذربایجان‌‌غربی مطرح است و اجرای طرح های توسعه ای این تکیه در دستور کار اداره اوقاف قرار دارد.
وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته در راستای توسعه تکیه حضرت ابوالفضل (ع) چایپاره از محل اعتبارات استانی بوده که باید در این خصوص از مسوولان مربوطه قدردانی کرد.
وی بیان کرد: در سال گذشته نیز سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای بهسازی این تکیه در نظر گرفته شده بود که با همکاری نهادهای مربوطه هزینه شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: فاز نخست تکیه حضرت ابوالفضل (ع) چایپاره شامل حسینیه آن در سال گذشته به بهره‎برداری رسید و فاز دوم و تکمیلی آن نیز با تخصیص بودجه لازم به بهره ‌برداری می‌رسد.
حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به اینکه زائران این تکیه در طول سال بسیار زیاد و قابل توجه است، گفت: بهبود شرایط اقامتی و ارائه خدمات بهداشتی در این تکیه در دستور کار جدی ما قرار دارد.
به گزارش ایرنا، تکیه‌ حضرت ابوالفضل / ابالفضل اوجاغی/ در فاصله 31 کیلومتری شمال شرقی خوی و در شهر قره ضیاء الدین قرار دارد.
طبق برخی اظهارنظرها، ساختمان تکیه مربوط به حدود 80 سال پیش بوده و طرح نوسازی آن در سال های اخیر در دستور کار قرار داشته است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.