همایون هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منافع کشور و نظام باید اولویت اول باشد، افزود: این سخنان مایه مباهات است و موجب خشنودی مردم شد.
وی اضافه کرد: سوابق آمریکا نشان داده است که این کشور نه تنها به وعده های خود عمل نمی کند بلکه همواره زیاده خواه و سلطه طلب است و هر موقع در مقابل این کشور عقب نشینی شده، رفتارهای زیاده خواهانه اش مضاعف شده است.
هاشمی با تاکید بر اینکه آمریکا امروز با اعمال تحریم های مختلف به دنبال ایجاد نابسامانی اقتصادی در ایران است، ادامه داد: مباحث امنیت ملی و مقابله با دشمن نیازمند شرایطی است و حتما باید با قدرت تمام در برابر سلطه گران ایستاد.
وی با بیان اینکه علاوه بر تحریم ها، سوء مدیریت نیز می تواند به کشور لطمه بزند، گفت: باید با اقتدار و مدیریت صحیح به مقابله با مشکلات اقتصادی و سیاسی برویم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته، 11 تیرماه سال جاری به دعوت رسمی روسای جمهوری سوئیس و اتریش نخستین سفر خود به اروپا پس از خروج آمریکا از برجام را آغاز کرد.
روحانی پس از ورود به سوئیس با استقبال رسمی 'الن برسه' رئیس جمهوری این کشور در فرودگاه بین المللی زوریخ مواجه شد و حمایت تمام قد اروپا از ایران را به رخ جهان کشید.
سوئیس و اتریش سال‌ها و به دفعات میزبان گفت‌ و‌ گوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در سال‌های گذشته بودند و انتخاب این 2 کشور برای سفر رییس جمهوری پیام روشنی مبنی بر تمرکز ایران بر آینده برجام است.
رئیس جمهوری در سخنان خود تحریم آمریکا علیه ایران را تحریم علیه ملت ایران، ایجاد مشکل برای زندگی و رفاه مردم و سهولت دسترسی مردم به کالای مورد نظرشان برشمرد و گفت: این اقدام دولت آمریکا اگر در چارچوب مقررات و قوانین بین‌المللی نباشد یک نوع جرم، ظلم و تجاوز به حقوق ملت‌هاست.
روحانی با بیان اینکه امروز گروه یا دولتی می‌خواهند حقوقی که ملت‌ها باید در چارچوب مقررات بین‌المللی داشته باشند را تضییع کنند، گفت: برجام را با 6 کشور و از جمله آمریکا منعقد کردیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه نظارت و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وظیفه حمایت از آن را بر عهده دارند.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.