محمدرضا صادقیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صیادان متخلف مجوز صید نداشته و قصد داشتند با کار گذاشتن تور در دریاچه پشت سد ساروق تکاب ماهی صید کنند که با هوشیاری محیط بانان موفق نشدند.
وی با بیان اینکه اقدام این صیادان صید غیر مجاز محسوب می شود، بیان کرد: از این افراد 2 رشته تور دامی به طول 100 متر و یک حلقه تیوب کشف و پرونده آنان برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه هرگونه صید ماهی و آبزیان در حریم حفاظتی و دریاچه پشت سد ساروق و انداختن تور در محدوده این رودخانه و شعبه های آن ممنوع است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 15 نفر شکارچی و صیاد متخلف در تکاب توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی و دستگیر شده اند.
وی گفت: منطقه شکار ممنوع 'بیان' در 40 کیلومتری حدفاصل شهرستان های تکاب و شاهین دژ و قسمتی از منطقه 'انگوران' در نزدیکی شهرستان زنجان از مناطق حفاظت شده شهرستان تکاب است.
به گزارش ایرنا، سد مخزنی ساروق(گوگردچی) بر روی رودخانه 'قراقیه' در 18کیلومتری شهرستان تکاب ساخته و عملیات بهره‌برداری آن از سال 1388 آغاز شده است.
این سد با هدف تأمین آب شرب و صنعت شهرستان تکاب به میزان 10میلیون مترمکعب در سال و نیز تأمین آب 5500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به میزان 41 میلیون مترمکعب در سال، ساخته شده و اکنون آب شرب ساکنان شهر تکاب از این سد تأمین می‌شود.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.