محمدرضا ندیری روز شنبه در حاشیه همایش هفته حج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران در قالب 11 کاروان شیعه و 10 کاروان سنی به حج تمتع مشرف می شوند.
وی با تاکید بر اینکه زائران این استان به اصطلاح 'مدینه بعد' هستند، ادامه داد: حجاج آذربایجان غربی از هشت تا 11 مرداد سال جاری به حج اعزام می شوند.
وی با اشاره به اعزام زایران این استان توسط شرکت هواپیمایی سعودی، بیان کرد: پروازهای رفت این زوار از فرودگاه ارومیه به فرودگاه جده و پروازهای برگشت نیز از مدینه منوره به ارومیه انجام می شود.
وی ادامه داد: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای آسایش حجاج ایرانی در سال جاری انجام شده و هتل ها، خودروهای حمل و نقل عمومی و هواپیماهای در نظر گرفته شده از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است.
ندیری بیان کرد: تاکنون برنامه ای برای تهیه ارز زائران حج تمتع اعلام نشده است و پس از اعلام بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت نتیجه به زائران اعلام می شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این همایش بیش از یکهزار نفر از زائران ارومیه در قالب هفت کاروان با اعمال و شرایط حج تمتع آشنا شدند.
همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام می شود و میلیون ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.
ایرانیان در سال 1395 به علت تیرگی روابط با عربستان به حج تمتع اعزام نشدند ولی از سال گذشته تشرف از ایران به حج تمتع از سر گرفته شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.