به گزارش ایرنا، شهروز برزگر روز جمعه در همایش تکریم و تجلیل از تلاشگران عرصه مدیریت در سلماس با بیان اینکه کمبود امکانات اولیه همچون آموزش و بهداشت در برخی از روستاها روند مهاجرت به شهرها را افزایش می دهد، بیان کرد: نبود برنامه ریزی باعث شده است تا روستاهای مولد یکی پس ازدیگری تخلیه شود.
وی خطاب به جوانان روستایی با بیان اینکه مهاجرت به شهرها راهی برای پیشرفت نیست، افزود: مهاجرت کنندگان از سرنوشت خود در حاشیه نشینی و کارگری در شهر خبر ندارند و زمانی متوجه می شوند که دیگر راهی برای برگشت به روستا ندارند.
وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان به شهرها باعث وابسته شدن روستاها شده است، گفت: امروزه حتی برخی از روستاییان هم نگران تحریم هستند ولی چند سال قبل تحریم واژه ای ناآشنا برای روستاییان بود زیرا خودشان مواد و مایحتاج زندگی خود را تولید می کردند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی از دهیاران خواست تا به طور جدی مشکلات روستاییان را پیگیری کنند و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند.
بخشدار مرکزی سلماس نیز در این آیین از انتخاب 2 روستای این بخش به عنوان پایلوت گردشگری و توریسم روستایی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در وضعیت کنونی اقتصادی حاکم بر کشور، روستاها نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
عباس محمد زاده بحث توریسم روستایی را به عنوان یکی از مبانی مهم توسعه مطرح کرد و گفت: 2 روستای خان تختی و آبگرم از دهستان کنار بروژ سلماس به عنوان پایلوت طرح توسعه گردشگری بین روستاهای آذربایجان غربی انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا در این مراسم از دهیاران برتر روستاهای سلماس تجلیل شد.
این شهرستان با داشتن 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قراردارد و یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامداری این استان است.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.