به گزارش ایرنا ماموستا ملا قادر سهرابی در خطبه نماز جمعه مهاباد افزود: همه دشمنی ها، تجاوزها و جنگ های امروز در سطح دنیا از نبود عدالت در جامعه جهانی و چشم طمع مستکبران به کشورهای ضعیف ناشی شده است.
وی با بیان اینکه رعایت عدالت عامل اصلی صلح و آرامش در جهان خواهد بود، ادامه داد: حمله رژیم آل سعود با تجهیزات و حمایت کامل آمریکا و بدون علت به مسلمانان یمن که موجب ویرانی این کشور و کشته شدن کودکان بی پناه می شود، نمادی از بی عدالتی است.
ماموستا سهرابی با تاکید بر سفارش خداوند و پیامبر (ص) برای حفظ عدالت و مساوات در بین مردم، گفت: اساس و قاعده هر جامعه ای رعایت عدالت است و در جهانی که عدل در آن حاکم باشد، هرگز جنگ و ناامنی وجود نخواهد داشت.
امام جمعه مهاباد همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به افزایش مهریه در ازدواج و فرهنگ امروز جوانان، گفت: مباهات به مهریه زیاد در دین اسلام ناپسند است و با توجه به افزایش قیمت سکه و طلا در جامعه، مهریه زیاد موجب مشکلات زیادی در ازدواج می شود.
ماموستا سهرابی با بیان اینکه مهریه خارج از عرف ضامن خوشبختی نیست، اضافه کرد: با توجه به وضع معیشتی مردم و گرانی، جوانان زیادی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان بسر می برند.
وی همچنین با اشاره به مطالبه های عقب افتاده کارکنان شهرداری این شهر افزود: پرداخت حقوق کارکنان زحمت کش شهرداری باید در اولویت کارهای شهرداری قرار گیرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.