ساسان خداپرست روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شاهد حضور تیم نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا به میزبانی تبریز هستیم و این تیم روز گذشته با باخت مقابل ژاپن از راهیابی به دیدار فینال بازماند.
وی بیان کرد: کشور ژاپن در رده های سنی خردسالان و نونهالان سرمایه گذاری های خوبی کرده است و آنان پس از رسیدن به رده های سنی نوجوانان به بازیکنان خوبی در سطوح بین المللی و آسیایی تبدیل می شوند.
خداپرست به پشتوانه سازی خوب ایران نیز اشاره کرد و گفت: حضور سهیل مسعود در پست پاسور، کمیل اکبری و امیرحسین همتی در پست دریافت کننده قدرتی و بردیا سعادت در پست قطر پاسور در ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران افتخاری برای پایتخت والیبال ایران است که می تواند نقش تعیین کننده ای در پشتوانه سازی برای تیم ملی ایران باشد.
وی افزود: سال گذشته «مرتضی شریفی» عنوان کاپیتانی تیم ملی نوجوانان را داشت و امسال نیز «بردیا سعادت» دیگر بازیکن ارومیه ای توانسته به عنوان کاپیتان ایران نقش آفرینی کرده و علاوه بر مدیریت داخل زمین، امتیازات ارزشمندی در پست قطر پاسور برای تیم ملی ایران کسب کند.
خداپرست ابراز امیدواری کرد تا تیم ملی ایران بتواند با غلبه بر تیم چین تایپه در دیدار رده بندی عصر امروز جمعه /15 تیرماه/ بر سکوی سومی آسیا قرار گیرد.
وی گفت: تیم ملی ژاپن در رده سنی جوانان عملکرد ضعیف تری مقابل تیم ملی جوانان ایران دارد و ادامه این روند و حفظ این جایگاه باید در دستور کار کادر فنی قرار گیرد.
خداپرست افزود: سال گذشته نیز حضور بازیکنان تاثیرگذاری همچون مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت پور و امیرحسین توخته در تیم نوجوانان ایران موجب کسب مقام قهرمانی ایران در رقابت های جهانی شده بود.
وی در ادامه با اشاره به دیدار تیم های ملی ایران و ژاپن در لیگ ملت های والیبال، گفت: چندی پیش در عین ناباوری بازیکنان ژاپن در مرحله مقدماتی این رقابت ها موفق شدند ایران را شکست دهند که این امر باید بررسی و چاره اندیشی شود تا در آینده شاهد چنین شکست های تلخی نباشیم.
به گزارش ایرنا ساسان خداپرست (خواهرزاده یدالله کارگر پیشه) دومین کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال ایران در دهه 1380 است.
یدالله گارگرپیشه، ساسان خداپرست، سعید معروف در تیم ملی بزرگسالان و مرتضی شریفی و بردیا سعادت در رده نوجوانان کاپیتان های ارومیه ای تیم های ملی از دهه 1350 تا 1390 هستند.
به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی نوجوانان والیبال آسیا از هشتم تا 15 تیر ماه جاری به میزبانی شهر تبریز در حال برگزاری است و چهار بازیکن ارومیه ای در ترکیب تیم ملی ایران قرار دارند.
تیم ملی نوجوانان ایران روز گذشته با قبول شکست سه بر یک مقابل ژاپن از راهیابی به فینال بازماند؛ امروز 2 تیم کره جنوبی و ژاپن بازی فینال دوازدهمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا و والیبالست های ایران مقابل چین تایپه بازی رده بندی را برای کسب مقام سومی برگزار می کنند.
7156 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.