رشید فیض الله بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش درجه دمای هوا و نحوه مدیریت مصرف برق در سطح شهر عامل اصلی افزایش میزان مصرف برق در ساعت اوج مصرف است.
وی با بیان اینکه امسال نیز چهار درصد به تعداد مشترکان برق اضافه شده است، ادامه داد: اوج مصرف برق در روز از ساعت 12 تا 16 و در شب 19 تا 23 است که بر این اساس از ساکنان شهرستان مهاباد درخواست می کنیم، از وسایل غیر ضروری و پرمصرف بعد از این ساعات استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه افزایش یک درجه ای هوا موجب بالا رفتن 40 مگاوات مصرف برق در استان می شود، گفت: شهروندان و مشترکان برق تنها با کاهش 10 درصدی مصرف و با بهینه و بجا مصرف کردن آن می توانند کمبود برق را کنترل کنند.
وی همچنین با اشاره به قطعی برق در برخی از ساعات روز در هفته گذشته، گفت: این راهکار مربوط به سیاست های کلی سازمان برای مدیریت مصرف بار در زمان پیک مصرف است و ربطی به قطعی برق ندارد.
رییس توزیع برق مهاباد با اشاره به اینکه 30 درصد افزایش مصرف مربوط به سیستم های سرمایشی است، بیان کرد: شهروندان نسبت به تنظیم درجه حرارت کولرهای گازی خود در دمای 25 درجه اقدام کنند و کولرهای آبی را نیز در زیر سایه قرار دهند تا انرژی کمتری تلف شود.
فیض الله بیگی همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی اداره توزیع برق گفت: نصب 300 انشعاب در مساکن مهر و خط 20 کیلو وات تغذیه مساکن مهر سید آباد با اعتبار پنج میلیارد ریال از مهمترین طرح های امسال اداره برق مهاباد است.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر دمای هوای شهرستان مهاباد بین 37 تا 40 درجه در نوسان بوده و پیش بینی می شود تا اواخر مرداد ماه تداوم داشته باشد بر این اساس مدیریت و کاهش مصرف برق امری ضروری برای جلوگیری از قطعی برق است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.