محمد جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته این جشنواره ها به صورت محدود با حضور 60 تا 70 معلم از استان ها برگزار شده بود.
وی گفت: امسال جشنواره تربیت بدنی با حضور بیش از پنج هزار و 700 معلم، 2 هزار و 700 آموزگار و 2 هزار مدیر و 400 نفر عوامل اجرایی برگزار شد.
وی اضافه کرد: امسال یک شیوه جدید از تجربه گردانی در حال پیاده سازی در زمینه فرآیند اجرای درس تربیت بدنی در حال اجراست تا خلاقیت در دبیران تربیت بدنی ایجاد شود.
جعفری گفت: توانمندسازی معلمان تربیت بدنی و انتقال تجربه های دبیران و غنی سازی درس تربیت بدنی در سطح مدارس از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی بوده است.
وی ادامه داد: برای رفع بخشی از کمبود نیروی انسانی درس تربیت بدنی در مقطع ابتدایی، طرح گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس ابتدایی با اولویت سه پایه اول مدارس دخترانه در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این طرح در 31 استان کشور اجرا می شود، اضافه کرد: در قالب این طرح، برای آموزگاران یک دوره ضمن خدمت 40 ساعته در حوزه درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی پیش بینی شده است.
جعفری از تشکیل ستاد عالی این طرح در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دوره های آموزشی آموزگاران در طول تیر، مرداد و شهریور امسال در کل استان های کشور برگزار می شود.
وی ایجاد شور و نشاط در بین آموزگاران و دانش آموزان مقطع ابتدایی، رهبری ساعات درس تربیت بدنی و جلوگیری از انحراف ساعات تربیت بدنی را از اهداف این طرح عنوان کرد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 50 میلیارد ریال بودجه این طرح به استان ها ابلاغ شده و از ابتدای سال تحصیلی آینده در سطح مدارس عملیاتی می شود.
به گزارش ایرنا مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس معلمان تربیت بدنی در هفته جاری با حضور 270 معلم در ارومیه به مدت چهار روز تا روز جمعه برگزار می شود؛ 33 هزار نفر در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فعال هستند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.