سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد با 500 اتوبوس رهسپار این مناطق می شوند و هر اتوبوس یک کاروان محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اعزام این کاروان ها از 15 تیر آغاز می شود و تا آخر شهریور ماه ادامه می یابد، گفت: فصل اعزام دانشجو و دانش آموزان در طول سال تحصیلی می باشد اما به علت استقبال دانشجویان و دانش آموزان از این اردوها در تابستان امسال نیز سه هزار نفر در قالب زائران اعزامی به این مناطق رهسپار می شوند.
وحیدی افزود: در طول یک سال گذشته نیز زایرانی از 28 استان کشور بجز سمنان، هرمزگان و بوشهر از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی بازدید کردند.
وحیدی با اشاره به اینکه 27 هزار نفر از دانش آموزان خود استان نیز پاییز سال گذشته به مناطق عملیاتی داخل استان اعزام شده اند، اضافه کرد: این استان در ایام پاییز 97 نیز پذیرای بیش از 48 هزار دانش آموز و دانشجو در یادمان های استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز 97 اعزام 9 هزار زائر این استان به جنوب کشور ابلاغ شده بود، ادامه داد: در این مدت 12 هزار نفر به این مناطق اعزام شدند.
وحیدی با اشاره جذابیت های یادمان های استان، اضافه کرد: اگر یادمان های استان جذاب نباشد و کار فرهنگی مطلوب در آنها ارائه نشود ولی امکانات رفاهی خوبی ارائه شود، اثرگذاری مطلوبی نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی جزو استان های مقصد برای کاروان های راهیان نور شمال غرب کشور به شمار می رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده است تا سالانه علاوه بر مردم استان، بیش از 200 هزار نفر از استان های همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.
یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان های مهم آذربایجان غربی است که سالانه پذیرای زایران کثیری از اقصی نقاط کشور می باشد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.