به گزارش ایرنا غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی بازرگان با همراهی رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف رونق اقتصادی، جذب سرمایه گذار و تسهیل ورود گردشگران خارجی اجرا می شود.
وی با تاکید بر اینکه به زودی برخی از مشکلات گمرک بازرگان نیز با پیگیری های سردار غلامرضا رضاییان فر، رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا برطرف می شود، افزود: برنامه ریزی مدونی برای تسهیل ورود اتباع خارجی به منطقه وجود دارد.
سلیمانی اضافه کرد: مطالعاتی در خصوص ثبت دیجیتالی ورود اتباع خارجی بدون درج مهر گذرنامه ایرانی به منظور صیانت از امنیت خارجی ها در برابر فشارهای آمریکا انجام شده است.
وی افزود: در این روش ویزا بر روی گذرنامه اتباع کشورهای همسایه درج نمی شود و فشارهای آمریکا برای منع سفر به ایران به دلیل آنچه که آن را مسایل امنیتی و سیاسی می خوانند، خنثی می شود.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو تسهیلاتی نیز به اتباع خارجی اعطا می شود، افزود: امنیت سرمایه گذاری و فراهم کردن زیرساخت ها از جمله این تسهیلات به شمار می رود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و این منطقه در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت آن حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت منطقه بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.