مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه 60 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه امروز 11 تیر 97،  1270.71 است تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2242.45 کیلومتر مربع بوده و حجم آب نیز امروز یک میلیارد و 920 میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه نیازمند فرهنگسازی است، فرهنگسازی مصرف صحیح آب و ایجاد زیر ساخت آموزشی را از اولویت های ستاد احیا دانست و افزود: باید اهمیت استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی فرهنگ سازی شود چراکه مصرف نادرست و غیراصولی از آب در حوزه های کشاورزی ضرر جبران ناپذیری بر روند احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت.

سرخوش، اجرای پروژه‌های اجرایی ستاد احیا و پروژه های اجتماعی و فرهنگسازی را مکمل هم دانست و بیان کرد: پروژه‌های احیا بدون فرهنگسازی و توجیه کشاورزان در روی آوری به کشاورزی نوین و کشت محصولات کم آب بر در حوضه دریاچه ارومیه میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمبود آب در کشور جدی است و مردم را باید با مشکلات کم آبی، مصرف بهینه آب و خطرات اتمام آبهای زیر زمینی آشنا کند و فرهنگ استفاده صحیح و اصولی منابع ابی را آموزش داد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: 2 میلیارد و 100 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات سال 96 احیای دریاچه ارومیه برای تامین هزینه این زیرساخت آموزشی درنظر گرفته شده است.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.