محمد اقوامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد قصد داشت تا 531 گرم طلا شامل سینه ریز، دستبند و گوشواره را به داخل کشور انتقال دهد که توسط ماموران گمرک بازرگان دستگیر شد.
وی با اشاره به ارجاع پرونده این متهم به شعبه تعزیرات حکومتی ماکو ادامه داد: قاضی مربوطه نیز با بررسی پرونده این فرد را به پرداخت 709 میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط طلای توقیفی به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد ریال محکوم کرد.
وی بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ طلا در کشور، قاچاق زیورآلات افزایش یافته است ولی ماموران گمرک و نیروی انتظامی با دقت تمام این قاچاق ها را رصد و قاچاقچیان را دستگیر می کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: شعب این نهاد در سراسر استان با هدف حمایت از اقتصاد ملی، مجازات های لازم را در سریع ترین زمان ممکن برای متهمان در نظر می گیرند.
اقوامی، اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم، استفاده از کالای قاچاق در استان بسیار کم شود و قاچاقچیان انگیزه ای در این خصوص نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، سالانه صدها پرونده مربوط به قاچاق در آذربایجان غربی تشکیل می شود و قاچاقچیان آنان به پرداخت هزاران میلیارد ریال جریمه محکوم می شوند.
آذربایجان غربی به علت دارا بودن 967 کیلومتر مرز از جمله استان های درگیر با معضل انواع قاچاق کالا و ارز است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.