عبدالحسین علی اکبری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی مدیریت اعلام بار در ارومیه افزود: علاوه بر این امر، افزایش 20 درصدی نرخ کرایه ها نیز توسط دولت ابلاغ شده است که می تواند در بهبود وضعیت این قشر موثر باشد.
وی اضافه کرد: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید، بیمه بازنشستگی و افزایش مستمری که از مطالبات جدی رانندگان بود، نیز افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ لاستیک و سایر لوازم یدکی با تصمیم دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده تا ارز دولتی در اختیار وارد کنندگان لوازم یدکی قرار دهد یا مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی را تامین کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تمامی شرکت هایی که در بخش کالا فعالیت دارند، باید در پایانه اعلام بار مستقر شوند.
وی بیان کرد: مشکلات مطرح شده از سوی فعالان حمل و نقل کالا مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده است شرکت های حمل و نقل فعالیت های حمل و نقلی خود را در قالب مشارکت در اعلام بار ادامه دهند تا با تمرکز رانندگان در یک محل از پراکندگی آنها جلوگیری و برخی از مشکلات و مطالبات رانندگان از جمله بحث تامین بار، کرایه حمل و کمیسیون شرکت ها به صورت مستمر و جدی رسیدگی شود.
رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این نشست خواستار جدیت بیشتر در انجام بهینه امور و به صفر رساندن تخلفات در این بخش شد.
جعفر محمدزاده افزود: تخلفات احتمالی شرکت ها و رانندگان به صورت آنلاین بررسی شده و با رانندگان خاطی با جدیت کامل برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر هفته عملکرد 10 شرکت حمل و نقلی در استان ارزیابی می شود و شرکت ها جهت صدور بارنامه موظف به انجام کار در دفاتر مرکزی خود هستند و در غیراین صورت متخلف شمرده می شوند.
در ادامه این نشست رانندگان، نمایندگان و مسئولان شرکتهای حمل و نقل کالا درخصوص چگونگی عملیاتی شدن اهداف مورد نظر و تسهیل سازی فضای انجام کار به بحث و تبادل نظر پرداختند.​
به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر رانندگان حمل و نقل بار بر اجرای طرح های حمایتی از این قشر تاکید کرده بودند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.