مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سلماس گفت: قطعی آب تعدادی از روستاهای شهرستان بعلت افت ولتاژ خطوط پمپاژ و انتقال آب است.

جواد رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، در خصوص تنش آبی موجود در روستاهای سلماس گفت: در حال حاضر به حول و قوه الهی مشکل حادی در این خصوص در سطح روستاهای سلماس وجود ندارد ولی با فرض استمرار شرایط بحران در کمبود بارندگی، افزایش دما و عدم رعایت الگوی مصرف از طرف مشترکین عزیز روستایی وجود بحران های غیر قابل کنترل در آینده نزدیک  دور از انتظار نیست.

رسولی زاده اظهار کرد: قطعی های موجود در تعدادی از مناطق روستایی شهرستان ناشی از افت ولتاژ برق خطوط انتقال  و خاموشی های برنامه ریزی شده از طرف اداره برق جهت جبران کمبود برق بوده که موجبات قطعی های چندین ساعته آب در روستاها بویژه در مجتمع های آبرسانی را بدنبال داشته است.

وی تصریح کرد: مصرف بی رویه و غیر اصولی آب در  روستاهای غیر تحت پوشش قطعا مشکلات عدیده ای را در آینده برای روستاهای مذکور در بر خواهد داشت.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سلماس خاطرنشان کرد: متاسفانه آب این روستاها در حال حاضر به روشهای سنتی و توسط شوراهای روستایی مدیریت شده و از تحویل آن به آب و فاضلاب روستایی خودداری می ورزند که بمحض مواجه با بحران تنش آبی جهت حل آن به آب و فاضلاب روستایی مراجعه خواهند کرد.

رسولی زاده بیان کرد: امیدواریم سازوکارهای لازم برای دراختیارگیری منابع آب روستایی در منطقه توسط امور اب و فاضلاب روستایی تحقق یابد تا با مدیریت بهینه منابع آبی، مانع از بروز بحران ها و تنش های آبی در منطقه شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.