حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز دوشنبه در نشست هماهنگی رفع مشکلات موقوفات شهرستان سلماس افزود: تا سال گذشته 14 هزار رقبه شامل چهار هزار رقبه انتفاعی و 10 هزار رقبه منفعتی فاقد سند مالکیت بود که برنامه ریزی های لازم برای سند دار کردن آنها انجام شد.
وی بیان کرد: اسناد مالکیت 10 روستا در شهرستان سلماس، 2 روستا در شهرستان چایپاره و 18 روستا در شهرستان خوی که 6 دانگ همه این 30 روستا وقفی بود، بررسی شده و طی هماهنگی های لازم با ثبت اسناد، بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان و برگزاری نشست در هر یک از شهرستان ها مشکل آنها تا پایان امسال حل و فصل می شود.
وی اضافه کرد : با توجه به تفاهم نامه اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فرآیند سنددار کردن موقوفات استان و ارائه تدابیر و راهکارهای مناسب جهت سند دار کردن رقبات پر در آمد استان از برکات این تفاهم نامه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با تفاهم ایجاد شده ما بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، 15 هکتار از اراضی حاشیه امامزاده برگشاد سلماس نیز آزادسازی و با سند دار شدن جزو حریم امامزاده محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، 6 هزار و 300 موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد و با توجه به آمار 190 هزار موردی موقوفات کشور، سهم استان از موقوفات کشور حدود 3.5 درصد است.
آذربایجان غربی رتبه دوازدهم را در تعداد موقوفات کشور به خود اختصاص داده است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.