مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بیش از 195 هزار بیسواد دارد.

ابراهیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه در سرشماری سال 1390 تعداد بیسوادان استان 249 هزار و 398 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال اعلام شد افزود: در سرشماری سال 1395 تعداد بیسوادان استان به 195 هزار و 665 نفر رسیده است.

محمدی گفت: در فاصله بین دو سرشماری در استان 93 هزار و 260 نفر در کلاسهای سواد آموزش شرکت و کارنامه قبولی دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: در مقایسه انجام شده 39 هزار و 500 نفر اختلاف در تعداد آموزش دیدگان مشاهده می شود که این اختلاف عدد موجب شده تا توجه متولیان اصلی این موضوع بیشتر معطوف به موضوع سواد آموزی شود که این شکاف اماری از کجا ایجاد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: وجود آمار دقیق در این زمینه دارای اهمیت است چرا که در شناسایی بیسوادان و بستن مبادی بیسوادی بسیار مهم است.

محمدی افزود: استان در بحث باسوادی گامهای خوبی برداشته است و از نظر رشد باسوادی در سالهای 90 تا 95 از رتبه 6 کشوری برخوردار است، حتی در استان پنج مدرسه در دوره ابتدایی با یک نفر دانش آموز بود و  همه دانش آموزان تحت پوشش قرارگرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: این استان هرچند در ردیف 29  کشور از نظر رتبه بندی باسوادی است ولی در مقایسه با متوسط کشوری در این زمینه با استانهای نرمال فقط 5 درصد تفاوت و فاصله دارد و از نظر درصد رشد در رتبه چهارم کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سواد آموزی امری فرابخشی است و تنها متعلق به آموزش و پرورش نیست و نیازمند یاری همه دستگاهها در این زمینه هستیم بیان کرد: سواد آموزی امری ملی است و اگر این امر فقط برعهده نهاد آموزش و پرورش گذاشته شود همچنان در کاهش آمار بیسوادی استان پیشرفتی نخواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.