علی اصغر زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در اراضی پلدشت از سال 1394 در این شهرستان آغاز شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه 23 هزار هکتار از این اراضی جزو زمین های دیم و 22 هزار هکتار جزو زمین های آبی این شهرستان است، اضافه کرد: با افزایش 15هزار هکتار از اراضی ملی، اراضی آبی این شهرستان به 60 هزار هکتار خواهد رسید که از این مقدار 42 هزار هکتار به این سامانه تجهیز می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح در این شهرستان برای هشت تا 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت بیان کرد: افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و مصرف بهینه آب از اهم اهداف اجرای آبیاری نوین در اراضی این شهرستان است.
اصغر زاده بیان کرد: این شهرستان دارای 45 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت بوده که 23 هزار هکتار آن جزو اراضی آبی و 22 هزار هکتار آن جزو اراضی دیم است.
به گزارش ایرنا، بیش از 90 درصد آب مصرفی در کشور و آذربایجان غربی به حوزه کشاورزی اختصاص دارد و اجرای طرح های آبیاری نوین از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 90 درصد منابع آبی استان در این اراضی مصرف می شود.
شهرستان پلدشت در شرق شهرستان ماکو، شمال آذربایجان‌غربی و در کرانه جنوبی رود ارس قرار دارد و مشتمل بر دهستان های چایباسار شرقی، زنگبار، گِچْلَرات شرقی و گچلرات غربی، 72 آبادی و شهر پلدشت است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.