حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه شنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی افزود: هجمه فرهنگی دشمنان در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین است که نشان از جایگاه متعالی این فرایض دارد.
وی اضافه کرد: باید بسترسازی مناسبی برای اشاعه فرهنگ متعالی امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد تا مردم با ابعاد مختلف این فرایض آشنا شوند.
وی بیان کرد: این بسترسازی می تواند در زمینه پاسخگویی به سوالات مردمی نیز مفید باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حفظ کرامت مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت عفاف و پوشش مناسب از جمله ارزش‌های محوری جامعه بوده و رعایت آن وظیفه همگانی است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.
به گزارش ایرنا امر به معروف و نهی از منکر 2 فریضه از فروع دین مبین اسلام بوده که بارها بر اجرای آن در آیات قرآن کریم تاکید شده است.
بر اساس «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز امر به معروف و نهی از منکر یعنی مردم را به کار نیک واداشتن و از کار زشت بازداشتن.
امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.
امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید.
3072/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.