یک روانشناس و مشاورخانواده گفت: افزایش طلاق در جامعه عامل بی رغبتی جوانان مجرد به ازدواج شده است. 

علی عیسی زادگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: افزایش طلاق در جامعه، جوانان را نسبت به زندگی متاهلی بدبین کرده و آنها دیگر رغبتی به ازدواج ندارند.

  عیسی زادگان به پیامد های افزایش طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش میل به زندگی مجردی پس از طلاق، آسیب های اجتماعی همچون خودکشی، افسردگی، اعتیاد و طرد شدن از خانواده از جمله پیامد های طلاق در جامعه است.

  این روان شناس خاطر نشان کرد: متلاشی شدن یک زندگی به دلیل طلاق ضررهای اجتماعی و اقتصادی فراوان به دنبال دارد و زنان بیشترین آسیب را از طلاق می بینند.

  عیسی زادگان با اشاره به اینکه امروزه قبح طلاق ازبین رفته و حمایت خانواده ها نیز از طلاق افزایش یافته است تصریح کرد: برخی از جوانان ازدواج را یک ارزش به حساب نمی آورند و آن را یک هدف می دانند برای رفع نیازهای طبیعی خود و همین طرز تفکر باعث شده عمر زندگی های مشترک کم و جوانان به زندگی مجردی بیشتر رغبت داشته باشند.

  این مدرس دانشگاه درخصوص عوامل مهم دیگری که باعث افزایش طلاق درجامعه شده اظهارکرد: آموزش های غلط قبل ازدواج، عدم آگاهی و مطالعه درباره تشکیل خانواده، شناخت نیاز های طرفین و از همه مهمتر تاثیر سریال های ماهواره ای که خیانت را تبلیغ می کند از عوامل مهم افزایش طلاق در جامعه است.

  وی تصریح کرد: ضعف باورهای دینی، اعتقادی و نرسیدن به بلوغ جسمی، فکری و عاطفی از جمله مشکلاتی اجتماعی است که جامعه ما درگیر آن شده و مسئولان باید توجه جدی و ویژه ای به این موضوع داشته باشند و راه نجاتی بیابند .

  عیسی زادگان کلاس های آموزشی ومشاوره قبل ازدواج و آشنایی جوانان با ازدواج صحیح را راهکار مناسب برای از بین برد بی رغبتی جوانان به ازدواج دانست.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.