هوشیار احمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه توزیع فاضلاب هوازی به طول 101 کیلومتر برای افق 1415 و 52 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده بود که مقرر شد از محل بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها چهار کیلومتر از مجموع 101 کیلومتر شبکه توزیع این طرح اجرا شده است ادامه داد: امیدواریم تا شهریور سال جاری اعتبار مورد نیاز این طرح تامین و اجرای شبکه فاضلاب وارد فاز جدید شود.
وی بیان کرد: اقدامات اصلی و اساسی برای پروژه فاضلاب انجام شده و زمین تصفیه خانه در میدان دواب توسط شورای شهر و شهرداری در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داده شده است.
وی اضافه کرد: طرح جدیدی که هم اکنون فاز اول مطالعاتی آن نیز تمام شده و از لحاظ زیست محیطی نیز اشکالی بر آن وارد نیست، طرح تامین آب شهرستان اشنویه، بخش نالوس، شهرستان نقده و محمدیار، 47 روستای نقده و 12 روستای اشنویه از سد چپرآباد است.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری اشنویه افزود: پروژه سد چپرآباد با 568 لیتر آب در ثانیه، آب مورد نیاز شهرستان های نقده و اشنویه را تامین می کند و اعتبار مورد نیاز آن بیش از یکهزار میلیارد ریال است.
احمدیان گفت: در پروژه تامین آب از سد چپرآباد سهم اشنویه 113 لیتر، نالوس هشت لیتر و روستاهای اشنویه 10 لیتر بوده و مابقی آن به شهرهای نقده و محمدیار و روستاهای تابعه اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا، تصفیه فاضلاب به روش اس بی آر، یک سامانه راکتور متوالی منقطع است که در یک سیستم لجن فعال پر و خالی شونده فعالیت می کند و فاضلاب جهت تصفیه به یک راکتور منقطع واحد منتقل و اجزای نامطلوب آن حذف شده و سپس فاضلاب تخلیه می شود.
شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
2093/ 9870/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.