مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کتاب های 'آب و صرفه جویی' ترجمه بهرام معلمی و 'بازمصرف، بازیافت، بازکاهی در مصرف آب' ترجمه مینا سلیمی از جمله کتاب های توزیع شده در این هفته است.
سلطانعلی ولیزاده با اشاره به اینکه اولین گام برای فرهنگ سازی، آموزش و آگاه سازی بوده و برای آگاهی بخشی به کودکان، آموزش غیرمستقیم مفاهیم در قالب سرگرمی جذاب و موثر است، افزود: 'آب' ترجمه نگار عجایبی و 'از آلودگی آب چه می دانیم؟' ترجمه بهرام معلمی دیگر کتاب های توزیع شده در هفته صرفه جویی در مصرف آب است.
وی با بیان اینکه کتاب 'صرفه جویی در مصرف آب؛ بچسبان و بیاموز' اثر فریبا همتیان در سال 1396 توزیع شده بود، اضافه کرد: کودک در هر صفحه از این کتاب با یک نکته زیست محیطی آشنا می شد و پس از خواندن متن برچسب مناسب را در قسمت مربوط می چسباند.
وی ادامه داد: دومین کتاب توزیع شده در سال گذشته کتاب 'کمبود آب' اثر ترجمه کوروش ریاضی بود و بر موضوع هایی نظیر ویژگی های آب، کشاورزی هوشمندانه تاکید می کرد.
به گزارش ایرنا از اول تا هفتم تیرماه با عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
همچنین در این هفته نمایشگاه با موضوع مدیریت مصرف آب و محیط زیست با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و سوق دادن توجه عموم مردم به مصرف صحیح آب در محوطه مسجد تاریخی مطلب خان خوی به همت شرکت آب وفاضلاب این شهر از 2 تا هشت تیر در حال برگزاری است.
شهرستان خوی با 385 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است؛ 99 درصد مردم این شهر از آب شهری سالم استفاده می کنند و طول شبکه توزیع آب در این شهر 585 کیلومتر است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.