مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از کاهش مصرف بالغ بر ۲۰ درصدی انواع فرآورده های نفتی طی 3 ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی احمد مجرد در جمع خبرنگاران از توزیع بالغ بر ۳۴۳  میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در مرکز و شمال استان در بهار 97 خبرداد و گفت: این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: توزیع نفت سفید در بهار ،۹۷ بالغ بر ۱۶ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهش ۶۷ درصدی برخوردار است که از دلایل مهم این کاهش چشمگیر تغییر فرایند دریافت نفت سفید خانوارها و استفاده از روش الکترونیکی کارت بانکی، توسعه مطلوب گازرسانی و اعلام سهمیه نفت سفید بصورت مرحله ای و فصلی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از رشد ۱۳درصدی مصرف بنزین موتور در سه ماهه اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۱۴۹ میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه به مصرف رسیده است.

وی در ادامه ضمن اعلام خبر توزیع بالغ بر ۱۶۹ میلیون لیتری نفتگاز در بهار سالجاری از کاهش  ۲۹ درصدی مصرف نفتگاز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در حال حاضر نفتگاز ارسالی به نیروگاهها در بازه زمانی مذکور بالغ بر ۵۹ میلیون لیتر، در بخش کشاورزی بالغ بر ۲۷ میلیون لیتر ، در بخش حمل و نقل بالغ بر ۶۹ میلیون لیتر و در بخش صنایع بالغ بر ۴ میلیون لیتر به مصرف رسیده است.

مجرد ضمن اشاره به مصرف بالغ بر ۸ میلیون لیتری نفت کوره در سه ماهه اول سال ۹۷، از کاهش مصرف ۱۹ درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفتکوره ،می توان به تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار اشاره نمود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.