بیتا احمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ایجاد این سایت ها از محل اعتبارات استانی، افزود: هر یک از این سایت ها حدود 20 میلیون ریال هزینه خواهد داشت.
وی ادامه داد: راه اندازی این سایت ها در شهرستان های مختلف استان با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین، راهبردی برای برنامه های ترویجی بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه این سایت ها در مزارع مددکاران ترویجی ایجاد می شود، افزود: هر یک از این سایت ها دارای یک محقق، یک کشاورز اصلی و 25 کشاورز پیرامونی خواهد بود.
وی ادامه داد: آخرین یافته های تحقیقاتی بر اساس عناوین سایت از جمله کلزا در این سایت ها به صورت عملی به کشاورزان آموزش داده می شود.
وی بیان کرد: توانمندسازی تولیدکنندگان و توسعه نظام های پایدار بهره برداری بخش کشاورزی از دیگر اهداف راه اندازی این سایت های الگویی و ترویجی است.
وی به اهمیت فعالیت های ترویجی در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: ترویج در افزایش بهره وری و توانمندسازی و انتقال دانش فنی به کشاورزان نقش موثر و حیاتی دارد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت کشاورزان پیشرو برای راه اندازی کانون های یادگیری نیز بهره مند می شویم، ادامه داد: اجرای هفت مورد هفته انتقال یافته ها، ۱۷ مورد روز مزرعه، بازدیدهای ترویجی، اجرای ۲۳۰ دوره ترویجی، انتخاب تولیدکنندگان برتر از اهم فعالیت های ترویجی بخش کشاورزی آذربایجان غربی در سال جاری به شمار می رود.
وی افزود: از دیگر فعالیت های ترویجی سال جاری می توان به ثبت اطلاعات و بهره گیری از سامانه نظام نوین ترویج در خرید تضمینی گندم و جو، برگزاری۶ گردهمایی مددکاران ترویجی و بارگذاری بیش از ۷۶ مورد فیلم و مطالب متنوع در تالار ترویج، برگزاری دوره های آموزش بهره برداران در زمینه های مختلف زراعی، باغی و دامی و صنایع تبدیلی، فعالیت های رسانه ای اشاره کرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 700 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 130 هزار هکتار آن باغی است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.