احسان مهدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای 16 برنامه پاتوق فیلم برای نیمه نخست سال جاری در این استان برنامه ریزی شده است، افزود: 6 برنامه پاتوق فیلم در سه ماهه نخست سال جاری اجرا شده و 10 برنامه دیگر تا پایان نیمه نخست امسال در نوبت اجراست.
وی افزود: 'تناوب' به کارگردانی 'علی خوشدوانی فراهانی' به مدت 9 دقیقه، 'در پیکر' به کارگردانی 'مهدی آقاجانی' به مدت 24 دقیقه و 'درخت پرتقالی' به کارگردانی 'امیر هوشنگ معین' به مدت هفت دقیقه از جمله فیلم های اکران شده در برنامه پاتوق فیلم بود.
وی اضافه کرد: 'خرچنگ' به کارگردانی خاویر سرون /Xavier Seron/ و کریستف هومانژ /Christoph humanz / به مدت 25 دقیقه دیگر فیلم های اکران شده در سه ماهه نخست سال جاری بود.
وی ادامه داد: 'مامان فریده و بابا حسین' به کارگردانی شیرین قره داغی و به مدت 6 دقیقه، 'اشیا گمشده' به کارگردانی حامد نجابت و به مدت 16 دقیقه و 'یک روز بعد' به کارگردانی احسان همتی و به مدت 20 دقیقه نیز در این مدت اکران عمومی شد.
وی اضافه کرد: 'حساسیت فصلی' به کارگردانی سعید وکیلی و به مدت 22 دقیقه و 'یافته شده' به کارگردانی آرمین میلادی و به مدت 6 دقیقه از دیگر فیلم های پاتوق فیلم بود.
رییس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فیلم هراس به کارگردانی کریس جونز /Chris Jones / به مدت 6 دقیقه در پاتوق فیلم به نمایش درآمد، بیان کرد: 'وال ها' به کارگردانی بهنام عابدی، 'کورسو' به کارگردانی حامد اصلانی، 'مثل یک پروانه روی قلب' به کارگردانی مریم خلیل زاده و 'باران آهسته می بارد' به کارگردانی سعید نجاتی از جمله فیلم های سینمای آینده بود.
مهدیان ادامه داد: این فیلم های کوتاه به ترتیب در مدت زمان 20، 15، 12 و 15 دقیقه به نمایش عمومی درآمد.
وی گفت: 'اکسیدان' ساخته عباس نظام دوست، 'سوزن بان' به کارگردانی مهدی خرمیان، 'ساختمان شماره 13' اثر امین غلامی و 'بازگشت' به کارگردانی احسان ملازاده از فیلم های ایرانی این برنامه هنری بود.
وی اضافه کرد: مدت زمان فیلم های کوتاه ایرانی به ترتیب 14، 10، 11 و پنج دقیقه بود.
وی ادامه داد: فیلم خارجی 'پرواز آلیس' به کارگردانی امانوئل سادا /Emmanuel Sada/ نیز به مدت هشت دقیقه در این برنامه به نمایش درآمده بود.
مهدیان گفت: 'دختری در میان اتاق' ساخته کریم لک زاده، 'غلامرضا' به کارگردانی مصطفی امانی و 'شکستنی است' اثر مهدی آغاجی از فیلم های ایرانی اکران شده در این پاتوق به شمار می رود.
وی اضافه کرد: مدت زمان فیلم های کوتاه ایرانی به ترتیب 25، 29 و 6 دقیقه بود.
وی ادامه داد: فیلم خارجی زمان قرض گرفته شده /Borrowed Time/ به کارگردانی لو هامو لهاج /Lou Hamou-Lhadj/ و اندرو کوتس /Andrew Coats/ نیز به مدت 15 دقیقه به نمایش درآمد.
وی با اشاره به اینکه کشتی شکسته از 'کلوریند دوراند/Clorind Durand/ ' به مدت 6 دقیقه در این برنامه اکران شد، گفت: نسبت خونی به کارگردانی حسین امیری و پدرام پورامیری به مدت 30 دقیقه، 'هنوز نه' به کارگردانی آرین وزین دفتری به مدت 15 دقیقه، روشویی از جابر رمضانی در 19 دقیقه و فیلم '999999999' از کریم عظیمی به مدت 10 دقیقه از دیگر فیلم های اکران شده در برنامه پاتوق فیلم یا سینمای آینده بود.
به گزارش ایرنا حضور و درخشش فیلم های کوتاه انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در بیش از 15 جشنواره ملی و بین المللی طی سال 1396 بالندگی روزافزون هنر هفتم را در این استان به تصویر کشیده است.
این انجمن همچنین 25 جایزه را در سال های 1394 و 1395 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی جزو سه انجمن موفق کشور از لحاظ کیفی و کسب افتخارات هنری محسوب می شود؛ این انجمن در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.