میثم سپاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 220 هزار راس گوسفند و 20 هزار راس بز هستند و عملیات مایه کوبی آنها در هفته های گذشته انجام شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به مشترک بودن بیماری بروسلوز و خطر بالای ابتلای انسان به این بیماری، اقدامات پیشگیرانه تنها راه مبارزه با احتمال بروز و انتشار این بیماری خطرناک برای جمعیت دامی و انسانی است.
وی بیان کرد: با اطلاع رسانی و هماهنگی انجام شده پیش از آغاز طرح مایه کوبی علیه بیماری بروسلوز با بخشداری ها و دهیاری های چالدران، عملیات مایه کوبی دام کوچک با موفقیت به پایان رسید.
رییس شبکه دامپزشکی چالدران گفت: در کنار این مایه کوبی اجرای اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان به ویژه جوشاندن شیر به مدت 10 دقیقه در صورت استفاده از شیرهای سنتی از جمله مهمترین اقدامات در پیشگیری از بروز تب مالت است.
سپاهی اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با همراهی مردم و دامداران از بروز بیماری های مختلف دامی از جمله تب مالت در این شهرستان جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود.
باکتری بروسلا که ایجاد کننده این بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می کند.
این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از 2 بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.