رضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق مصوبه شورای عالی اداری و دستورالعمل صادره از سوی دکتر روحانی، میز خدمت باید در بهترین مکان از دستگاه های اجرایی با هدف رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر تعبیه این میز با حضور کارشناسان مربوطه بخش های مختلف در ورودی ادارات، عناوین خدمات قابل ارائه توسط این کارشناسان نیز در بهترین محل برای مشاهده مراجعان نصب می شود تا مردم با توجه به این عناوین به کارشناس مربوطه مراجعه کنند.
وی بیان کرد: جلوگیری از سرگردانی مردم و افزایش رضایتمندی آنان در زمان مراجعه به دستگاه های اجرایی مهمترین نتیجه این طرح به شمار می رود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از ارائه 36 خدمت مختلف در قالب این میز به مراجعه کنندگان استانداری خبر داد و گفت: علاوه بر آن، استانداری مسوول نظارت بر فعالیت دستگاه های اجرایی دیگر در این خصوص است و با وسواس بسیار زیاد این فعالیت ها را زیر نظر می گیرد تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.
حسینی با اشاره به حضور مسوول رسیدگی به شکایات در کنار میز خدمت ادارات، ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل، شکایت خود را در همان مکان انجام دهند تا رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا میز خدمت واحد هماهنگ کننده ای است که در دستگاه های اجرایی دارای ارباب رجوع در طبقه همکف ساختمان مستقر می شود و یکی از معاونان یا مدیران دستگاه که اختیارات لازم را دارد در این محل مستقر می شود و مراجعه کنندگان بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه، خدمت مورد نیاز خود را تنها از طریق این میز دریافت می کنند.
ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوط ، دریافت مدارک و درخواست های مراجعان و انجام امور و درخواست های متقاضیان در صورت امکان از وظایف این میز است.
در صورتی که انجام کار ارباب رجوع در اولین زمان مراجعه امکان پذیر نباشد، مدیر و کارکنان حاضر در میز خدمت تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعان را تعیین می کنند.
دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعه کننده، هدایت ارباب رجوع به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری و پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط نیز از دیگر وظایف این میز است.
آن دسته از خدمات دستگاه های اجرایی که قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات شهری و روستایی نیست از طریق میز خدمت دستگاه مربوط ارایه می شود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.