یوسف ضیافتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه های نور در کانون های فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد حضرت امام خمینی(ره)، شهید سلامت بخش مسجد قاری، انصارالحسین روستای قوردیک علیا، فلق شهر دیزج دیز و عباس بن علی (ع) روستای قره قوش علیا به فعالیت می پردازد.
وی اضافه کرد: طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن، تشکیل و برگزاری برنامه های آموزشی در بخش های مختلف قرآن، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی در سطح کانون ها، فراهم کردن مقدمات تربیت مربیان قرآن مساجد و معرفی افراد موفق در رشته‌های مختلف قرآنی به دبیرخانه استانی از مهمترین وظایف خانه‌های نور است.
وی با بیان به اینکه کانون فرهنگی مساجد با 99 هزار و 80 جلد کتاب در زمینه غنی سازی اوقات فراغت فعال است، گفت: 30 کتابدار در 24 کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی به 10 هزار و 486 عضو ثابت خدمات کتاب محور ارائه می کنند.
ضیافتی با اشاره به اینکه هشت کتابخانه شهری و هفت کتابخانه روستایی خدمات قفسه باز را برای اعضا ارائه می کند، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری این شهرستان دارای سه کتابخانه درجه یک، 2 کتابخانه درجه 2، پنج کتابخانه درجه 3، 10 کتابخانه درجه 4 و هفت کتابخانه درجه 5 است.
وی با اشاره به اینکه قبل از سال 1392 تعداد کانون های فرهنگی هنری در این شهرستان 70 مورد بود، افزود: در حال حاضر 66 کانون شهری شامل چهار کانون در دانشگاه ها، 2 کانون در زندان، یک کانون در مصلا و 59 کانون دیگر در مساجد این شهر و همچنین 96 کانون دیگر در روستاهای این شهرستان فعال است.
به گزارش ایرنا تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون ها به شمار می رود؛ دفتر کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی در خرداد 1392 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.
162 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی در خوی خدمات علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و دیجیتالی را به عموم مردم ارائه می کنند؛ خوی با 385 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.