مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: فقر مهارتی کارجویان مهم‌ترین مانع اشتغال جوانان استان است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محسن مددی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهم‌ترین موانع اشتغال جوانان در کل کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی فقر مهارتی کارجویان است .

وی تصریح کرد: فقر مهارتی سبب افزایش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود و از سوی دیگر فقر فرهنگ مهارتی در بین آحاد جامعه نیز که ریشه در عدم احساس نیاز به مهارت در بین جوانان دارد به مشکلات اشتغال افزوده است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به ارائه تسهیلات به روستاییان و عشایر افزود: روستائیان و عشایر دارنده گواهینامه های  مهارتی فنی حرفه‌ای آذربایجان غربی از ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال ۴ تا ۸ درصدی دریافت می‌کنند .

مددی گفت: سال گذشته مقرر بود اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی 5 میلیون نفر ساعت انواع آموزش‌های مهارتی را به شهروندان ارائه کند که از این رقم 4 میلیون 950 هزار نفر ساعت محقق شد به طوریکه در برخی بخش‌ها استان ما در رتبه‌های برتر کشوری قرار گرفته که از جمله آنها بحث آموزش‌های مهارتی به سربازان بود .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی افزود: در این استان  حدود 61 درصد از شرکت کنندگان در آزمون‌های مهارتی موفق به کسب گواهینامه مهارتی شدند .

مددی گفت: برگزاری دو جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین آذربایجان غربی و برگزاری جشنواره جوانان مهارتی برتر ویژه اوقات فراغت در دستور کار امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی است .

وی افزود: مهارت آموختگان سال‌های قبل می‌توانند تا پایان خردادماه جاری در جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین آذربایجان غربی شرکت کرده و منتخبان این مرحله به مرحله کشوری جشنواره راه خواهند یافت .

مددی از آماده‌سازی امکان عقد تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: با امضای تفاهم نامه‌های جدید امکان آموزش مهارتی دانشجویان برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط به رشته تحصیلی‌شان فراهم آورده می‌شود تا در نهایت بتوانند با سهولت بیشتری در بازار کار به دنبال اشتغال خود باشند .

وی از راه اندازی سومین مرکز آموزش فنی حرفه‌ای ارومیه در خیابان بعثت این شهر نیز خبر داد و افزود: امسال در قالب تسهیلات اشتغال روستایی به ازای هر شغل بین 75 تا 150 میلیون تومان تسهیلات به واجدان شرایط پرداخت می‌شود که سود بانکی آن بسته به نوع اشتغال از 4 تا 8 درصد پیش بینی شده است .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.