علیرضا عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته نیز به 9 هزار پرونده در دادگاه ها و شورای حل اختلاف سردشت رسیدگی و 38 درصد این پرونده ها با همت اعضای شورای حل اختلاف منجر به سازش شد.
وی تراز عملکرد دادگاه عمومی و انقلاب و دادسرای سردشت را مثبت و عملکرد این واحدها را در رسیدگی به پرونده ها خوب ارزیابی کرد و گفت: زمان رسیدگی به هر پرونده از مرحله ثبت تا روند تشریفات اداری آن کمتر از 2 ماه است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته از مجموع پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف در سردشت 38 درصد منجر به صلح و سازش شده و بقیه نیز مربوط به موضوعاتی است که امکان سازش در آنها وجود ندارد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه و همچنین شهدای بمباران شیمیایی سردشت بە جایگاە قوە قضائیە در قانون اساسی پرداخت و بیان کرد: برابر قانون اساسی قوه قضائیە مستقل است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق مداخلە در کار قضائی را ندارد.
رییس دادگستری سردشت قضاوت و داوری در بین مردم را اصلی ترین وظیفه محاکم و قضات دادگاه ها ذکر کرد و افزود: احکام و دستورهای قضایی فصل الخطاب محسوب شده و در صورت تمرد از آن مسالە قابل تعقیب کیفری است.
عباسپور همچنین بە معضل طلاق بدون مراجعە بە دادگاە اشارە کرد و گفت: از روحانیون محلی تقاضا داریم بدون ملاحظە حکم دادگاە از اجرای صیغە طلاق خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7562/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.