به گزارش ایرنا، علی مکرمی شامگاه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان افزود: این میزان اعتبار از سه منبع اعتبارات سرمایه ای آذربایجان غربی، سه درصد نفت و گاز و توازن منطقه ای تامین شده و در مرحله اول 180 میلیارد ریال از این اعتبار در ابتدای سال جاری اختصاص یافته است.
وی با اشاره به 20 طرح عمرانی مهم نیمه تمام در تکاب بیان کرد: برای طرح های عمرانی نیمه تمام و به ویژه طرح هایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعتبارات بیشتری اختصاص می یابد.
مکرمی با بیان اینکه ردیف های توزیع نشده اعتبارات استانی تا پایان سال جاری در دستور کار شورای برنامه ریزی استان قرار خواهد گرفت، ادامه داد: بیش از 76 میلیارد ریال برای توسعه و بهبود جاده های شهری و روستایی از جمله محور ایرانخواه و تخت سلیمان و هفت هزار و 500 میلیون ریال نیز برای حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های تکاب اختصاص یافته است.
فرماندار تکاب با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی در تخصیص اعتبارات به این شهرستان، اضافه کرد: تکاب جزو 31 شهر محروم کشور است و از زیرساخت های مناسب عمرانی برخوردار نبوده و جاده ها و مبلمان شهری آن وضع مطلوبی ندارد.
مکرمی با بیان اینکه تکاب با وجود ظرفیت های فراوان از جمله معادن غنی طلا و سنگ توسعه مناسب ندارد، گفت: توسعه و عمران و تقویت زیرساخت های این شهرستان نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی و تخصیص اعتبارات ویژه است.
وی افزود: علاوه بر این اعتبارات در سفر اخیر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان نیز 200 میلیارد ریال برای توسعه و بهبود زیرساخت های این شهرستان تصویب شده است که اختصاص آن گام مهمی در رفع مشکلات تکاب به شمار می رود.
به گزارش ایرنا تکاب دارای 2 معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آقدره با ذخیره بیش از یکصد تن طلاست؛ این شهرستان با دارا بودن ذخایر غنی معادن سنگ های زینتی و ساختمانی به عنوان قطب معدنی آذربایجان غربی شناخته شده و اکنون 23 معدن سنگ نیز در این شهرستان فعال است.
علاوه بر این مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 شمسی در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهمترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان به شمار می رود.
این شهرستان کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سالهاست که از مشکلات و کمبودهای عمده در بخش های مختلف از جمله راه های دسترسی نامناسب رنج می برد.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.