عباس حسن خانی روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ارومیه افزود: نبود کار کارشناسی مناسب و بی توجهی به مسائل ساخت و ساز موجب شده است تا امروزه شاهد برخی ناعدالتی ها در توزیع اماکن ورزشی در کلانشهر ارومیه باشیم.
وی بیان کرد: در حالی که روستایی همچون روستای بالو ارومیه با داشتن جمعیتی بالغ بر 15هزار نفر از نبود سالن ورزشی رنج می برد، روستای دیگری با 300 نفر جمعیت دارای یک باب سالن مطلوب و مجهز است و این امر نارضایتی جوانان مستعد برخی مناطق را در پی دارد.
حسن خانی گفت: البته توجه به نیازهای روزمره جوانان باید در تمام بخش ها اعم از مسائل اجتماعی و به خصوص اشتغال مورد بررسی قرار گیرد و توجه به حوزه ورزش تنها بخشی از نیازهای جوانان به شمار می رود.
وی همکاری مسوولان دستگاه های مرتبط با امور جوانان با سازمان های مردم نهاد را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: هم اکنون زیرساخت های حوزه ورزش و جوانان در حد قابل قبولی فراهم است و نیاز به مدیریت صحیح در راستای استفاده از این سرمایه های ملی دارد.
حسن خانی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای جبران کمبودهای حوزه ورزش و جوانان نیازمند عزم جدی و مشارکت جمعی است تا بتوانیم با هموار کردن برخی بروکراسی های پیچیده اداری در جهت جذب سرمایه گذاران گام مثبت برداریم.
رییس اداره ورزش و جوانان ارومیه نیز در این جلسه گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان برنامه هایی در 9 محور در بیست و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی شورای عالی جوانان استان تصویب شده است.
بیرامی بیان کرد: اجرای برنامه های ورزشی، اردوهای جهادی، اردوهای زیارتی، علمی و سیاحتی، معرفی و تقدیر از مبتکران و مخترعان جوان، تقویت آگاهی های دینی مبتنی بر قرآن و عترت، کتابخوانی، مطالعه و پژوهش و گفتمان جوانان از جمله محورهای مصوب امور جوانان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد اماکن ورزشی ارومیه را 190 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 142 سالن سرپوشیده و 48 سالن به صورت روباز است که مساحتی بالغ بر 219 هزار و 691 مترمربع را شامل می شود.
بیرامی گفت: هم اکنون تعداد 29 بابا سالن ورزشی بخش خصوصی در ارومیه فعال بوده که شامل هفت سالن شهری و 22 سالن روستایی است.
به گزارش ایرنا جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت غنی سازی اوقات فراغت و بررسی مصوبات شورای همگانی ورزش ارومیه با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان در محل اداره ورزش و جوانان ارومیه برگزار شد.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.