رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 900نفر مبلغ روحانی استان در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام داداش زاده در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس اداره کل تبلیغات اسلامی که در سالن جلسات آن اداره برگزار شد افزود: 900 نفراز مبلغان استان در سامانه جامع سجام ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام داداش زاده با تاکید براینکه هدف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد غیر دولتی ترویج فرهنگ دینی در جامعه است تصریح کرد: متاسفانه در آذربایجان غربی فقط یک مدرسه معارف اسلامی خواهران که تحت عنوان مدارس صدرا شناخته می شوند فعالیت می کند.
 وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی از نظر فضای آموزشی معارف اسلامی در رتبه 29 کشوری قرار دارد به دنبال آن هستیم یک واحد برادران از سلسله مدارس صدرا را در ارومیه تاسیس کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و انجمن ها اسلامی در سامانه طوبی باید ثبت شوند افزود: از 3 هزار هیئت استان تاکنون 2 هزار و 720 هیئت در این سامانه ثبت شده اند که استان در سال 96رتبه سوم کشوری را در ثبت هیئت و دوم کشوری در ثبت مداحان به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 60 کانون تبلیغی در آذربایجان غربی در سامانه طوبی ثبت شدند که از این تعداد تنها 41 کانون تایید شده اند.
حجت الاسلام داداش زاده در خصوص فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی در سال 96 گفت: در دهه فجر سال گذشته 8 هزار جلد قرآن کریم در مناطق روستایی و حاشیه نشین استان توزیع و 45 روحانی در قالب روحانیون مستقل برای انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی به مناطق حاشیه نشین و روستاهای استان اعزام شدند.
 وی اظهار کرد:برگزاری30 محفل انس با قران، 60 جلسه برنامه تفسیر قرآن، 15 دوره تفسیر زندگی باقرآن،800 گفتمان دینی با هدف مرجع سازی از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی در سال گذشته بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در رمضان 97 در کل استان مراسم جمع خوانی قرآن برگزار شد تصریح کرد: در تابستان 97 تعداد 130 پایگاه اوقات فراغت تابستانی فعالیت خواهند کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.