ابراهیم وطن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جدال ایران در مقابل آمریکا یکی از دیدنی ترین مسابقات هفته چهارم به شمار می رود و تیم ملی ایران از همان ابتدای بازی با ترکیب کاملا جوان خود به میدان رفته بود.
ملی پوش سابق تیم ملی والیبال بیان کرد: استفاده از پاسور سوم و چیدن ترکیبی جدید در دیدار با آمریکا جسارتی بود که کولاکویچ و کادر فنی تیم ملی ایران به کار بستند.
مربی بین المللی والیبال گفت: حضور جوانان در کنار بازیکنان باتجربه فرصتی برای شناخت جوانان مستعد و پشتوانه سازی برای آینده والیبال ایران است که در لیگ ملت های والیبال به درستی شاهد آن هستیم.
وطن پرست گفت: حضور بازیکنانی همچون محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، پوریا یلی و میثم صالحی با سن زیر 20 سال در ترکیب تیم ملی بزرگسالان آینده نگری برای والیبال کشور است.
وی ادامه داد: دلایلی همچون مصدومیت و خستگی روحی و روانی بازیکنان باتجربه از دیگر عواملی است که سرمربی را وادار به استفاده از بازیکنان جوان حتی در مسابقات حساس و سرنوشت ساز می کند.
سرمربی سابق تیم شهرداری ارومیه افزود: تیم ملی ایران در حالی میزبان هفته پنجم لیگ ملت های والیبال خواهد بود که پس از انجام 12 بازی و کسب چهار پیروزی مقابل تیم های چین، آرژانتین، لهستان و استرالیا و کسب 13 امتیاز در رده سیزدهم قرار داشته و برای بهبود وضعیت خود در جدول نیاز به کسب 9 امتیاز از دیدارهای خانگی دارد.
وی باخت مقابل ژاپن را از بدترین شکست های تیم ملی ایران در لیگ ملت های والیبال عنوان کرد و گفت: این ناکامی به هیچ وجه برای ایران پیش بینی نمی شد و این نشان می دهد که هیچ تیمی بیکار ننشسته است و همه تلاش می کنند که خود را به والیبال روز جهان نزدیک و نزدیکتر کنند.
وطن پرست افزود: تیم ایران دیدارهای آغازین لیگ ملت ها را بد شروع کرد ولی از هفته دوم به حالت عادی خود رسید و در ادامه با پیروزی قاطع مقابل تیم متحول شده چین در نخستین دیدار هفته سوم، شادابی و نشاط خاصی به خود گرفت.
وی دفاع از عنوان هشتمی جهان برای والیبال ایران با توجه به تغییر نسلی که در تیم ملی ایجاد شده است را بسیار قابل قبول و ارزشمند عنوان کرد.
وطن پرست گفت: در واقع می توان ادعا کرد امسال 30 الی 40 درصد مسوولیت میدان داری به جوانان زیر 20 سال واگذار شده است و خوشحالیم که چهره چهار بازیکن جوان ارومیه ای نیز در بین آنان دیده می شود.
به گزارش ایرنا ابراهیم وطن پرست (زاده 1336 در ارومیه) و بازیکن سابق تیم ملی است و حضور وی در ترکیب تیم دانشگاهی سال 1356 موجب شد به تیم ملی والیبال ایران دعوت شود.
در لیگ ملت های والیبال، 16 تیم در پنج هفته به مصاف هم می روند و در پایان پنج تیم برتر به همراه فرانسه (میزبان مرحله نهایی) راهی دور بعد می شوند.
تیم ملی ایران در پنجمین هفته از لیگ ملت های والیبال در تهران به مصاف رقبای خود می رود؛ برنامه مسابقات هفته پنجم در تهران به شرح زیر است:
** جمعه 1 تیر
ساعت 15:30 آلمان – بلغارستان
ساعت 18 ایران – کره جنوبی
** شنبه 2 تیر
ساعت 15:30 آلمان – کره جنوبی
ساعت 18 ایران – بلغارستان
** یکشنبه 3 تیر
ساعت 15:30 کره جنوبی – بلغارستان
ساعت 18 ایران – آلمان
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.