یادگار لندنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال کسب اطلاع از طریق مردم مبنی بر غرق شدن یک نوجوان در رودخانه زرینه رود، ماموران آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه در روستای ابراهیم آباد از توابع بخش مرکزی میاندوآب اتفاق افتاده است، افزود: امدادگران هلال احمر و ماموران انتظامی نیز در عملیات نجات این جوان حضور داشتند اما وی قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرد.
لندنیان علت این غرق شدگی را بی احتیاطی و آشنا نبودن به فن شنا اعلام کرد و گفت: امسال زرینه رود چهار قربانی گرفته است و 2 روز پیش هم جسد زنی از این رودخانه کشف شد.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان خطر شنا در رودخانه ها، سدها و کانال های آب را جدی بگیرند، گفت: با آغاز فصل تابستان بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‎ مند به تفریح و شنا در رودخانه ها و سدها روی می آورند و اقدام در برخی از موارد موجب بروز حوادث جبران ناپذیر می شود.
لندنیان از خانواده ها درخواست کرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در فصل تابستان بیشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنان را از شنا کردن در رودخانه ها با عمق زیاد و کانال های آب منع کنند.
به گزارش ایرنا، رودخانه زرینه رود با طول 300 کیلومتر و با آبریز بیش از یکهزار و 100 کیلومتر یکی از طولانی ترین رودخانه های آذربایجان غربی است که از کوه های استان کردستان سرچشمه می گیرد و در نهایت با گذر از شهرستان های میاندوآب و شاهین دژ به دریاچه ارومیه می ریزد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و سومین شهر پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می رود.
9871/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.