به گزارش ایرنا حجت الاسلام نجف قلیزاده سرایی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با روحانیون شیعه و سنی در مهاباد افزود: پدیده شوم داعش نیز با اتحاد بین مسلمانان و همبستگی بین شیعه و سنی نابود شد.
وی با اشاره به اینکه غربی ها از تفرقه شیعه و سنی سود می برند، بیان کرد: تمام اسلحه ها و تجهیزات نظامی که مسلمانان علیه هم به کار می برند، ساخت اسکتبار جهانی است.
حجت الاسلام سرایی اضافه کرد: استکبار جهانی شبانه روزی در فکر توطئه، کینه ورزی و دشمنی با مسلمانان بوده و وظیفه روحانیان آگاه سازی ملت ها در مقابل این فتنه نظام سلطه است.
امام جمعه مهاباد نیز گفت: رژیم آل سعود با حمایت و پشتیبانی آمریکا مسلمانان شیعه و سنی اهل یمن را به شهادت می رساند و کودکان، دانشگاه ها و بیمارستان های این کشور اسلامی را از بین می برد.
ماموستا ملا قادر سهرابی با بیان اینکه دشمنان اسلام از واژه شیعه و سنی استفاده ابزاری می کنند، بیان کرد: شیعه همان سنی و سنی همان شیعه است چون خدا، پیامبر، قرآن و قبله همه ما مسلمانان واحد است.
وی با اشاره به تهمت های آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا هزاران کیلومتر را پیموده است و در مسایل داخلی سوریه دخالت می کند در حالی که ایران با دعوت خود سران سوریه در این کشور با تروریست ها به مقابله پرداخته است.
وی ادامه داد: تا زمانی که متحد نباشیم نمی توانیم در مقابل سیاست های خصمانه دشمنان اسلام مقابله کنیم و براین اساس حفظ وحدت و همبستگی بین امت اسلامی ضروری است.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد نیز گفت: مسیر اسلام و انقلاب اسلامی برای تقویت وحدت و همگرائی، مهرورزی، تلاش برای نجات جان انسان ها، تکریم انسانی و اخلاق محوری است.
حجت الاسلام 'محمدصادق طیب نژاد' افزود: توسعه و گسترش وحدت و همدلی در بین مذاهب اسلامی یکی از مهمترین ضرورت‌های دنیای امروز بوده که همواره مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا در این جلسه به موضوع روشنگری و تبیین ابعاد توطئه دشمن به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تفرقه بین مسلمانان پرداخته شد و روحانیان و علمای شیعه و سنی به اتحاد و انسجام بیشتر تأکید کردند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.