حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیر کل، معاونان و روسای نواحی آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: بهره گرفتن از اساتید مجرب در این زمینه نیز نباید فراموش شود و باید به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی به این مساله نگریسته شود.
وی با اشاره به مدارس امین و حضور طلبه ها در این مدارس اضافه کرد: حضور طلبه ها در مدارس باید با حفظ شان این افراد توام بوده و برای دانش آموزان مفید باشد.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: میزان مفید بودن محتوای ارائه شده در این مدارس توسط روحانیان نیز لازم است تا بررسی شود و میزان اثرگذاری باید بالا باشد.
وی اضافه کرد: مدارس غیردولتی نباید در برنامه ریزی ها مغفول واقع شود و طلبه های خوش ذوق و متخصص بسیاری در استان وجود دارند که می توان از دانش دینی آنان در این مدارس بهره گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: مبنای اجرای برنامه های تدوین شده در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است؛ هرچند که از نظر اجرا در این زمینه شتاب زده عمل شده است.
ابراهیم محمدی افزود: برای اجرای بهینه یک برنامه لازم است تا زیر نظام ها آماده سازی شوند و اجرای دیر هنگام اما با بسترهای قوی می تواند در اجرای سند بسیار مفید باشد.
وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین 6 ساحت تعریف شده و مبنای آن بر اساس مبانی نظری و رویکرد تربیتی می باشد.
محمدی بیان کرد: اگر رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین محقق نشود، جامعه دچار ضررهای فراوانی می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز است که در چهار هزار و 900 مدرسه تحصیل می کنند.
هم اکنون 300 مدرسه امین در استان فعال است که در آنها طلبه ها حضور دارند و به شبهه ها و سوالات دینی دانش آموزان در کنار سایر معلمان پاسخ می دهند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.