مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندوآب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح شامل اجرای آبیاری تحت فشار در 422 هکتار از زمین های زراعی و باغی این شهرستان است که 222 هکتار آن قطره ای و 220 هکتار نیز بارانی است.
علی دیانتی افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای 17 نفر به طور مستقیم و 28 نفر به طور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شد.
وی اضافه کرد: 85 درصد هزینه های صرف شده برای اجرای این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و 15 درصد نیز آورده شخصی است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح، بیش از هفت هزار هکتار در زمین های کشاورزی میاندوآب زیر شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
دیانتی گفت: امسال همچنین در یکهزار هکتار از مزارع پیاز و چغندرقند این شهرستان آبیاری نواری با هدف کاهش آب مصرفی به میزان 70 درصد اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره تغییر اقلیم آب و هوا و برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه و تاثیر آن در تولید محصولات کشاورزی بیان کرد: افزایش سطح کشت محصولات با نیاز آبی کم از جمله کلزا در اولویت کاری جهاد کشاورزی میاندوآب است که توسعه کشت این محصول کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان میاندوآب رتبه برتر توسعه کشت و تولید این محصول را در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.
دیانتی بیان کرد: چغندر قند یک محصول اقتصادی است و با وجود صنایع تبدیلی مورد نیاز برای این محصول از جمله کارخانه قند در میاندوآب، کشت این محصول با توجه به مصرف زیاد آب در میاندوآب کاهش یافته است.
وی افزود: حدود 40 کیلومتر نیز لوله برای انتقال آب در بخش کشاورزی اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.