به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز یکشنبه در آیین بهره برداری همزمان از این طرح ها که به صورت نمادین در روستای بالو برگزار شد، گفت: برای آماده سازی این طرح ها 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با بهره برداری از آنها برای 422 نفر به صورت مستقیم و 728 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
اسمعیل کریم زاده با اشاره به اینکه 234 طرح از این تعداد با بیش از 130 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش مدیریت آب و خاک است، اضافه کرد: این طرح ها شامل 231 طرح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح یکهزار و 480 هکتار، یک طرح انتقال آب با لوله به مسافت 2.8 کیلومتر و 2 طرح استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم 2 هزار و 425 مترمکعب با اشتغال 380 نفر به صورت مستقیم است.
وی افزود: از دهه فجر تا کنون این 242 پروژه کشاورزی آماده افتتاح شده که بیشترین طرح ها در ارتباط با پروژه های آب و خاک به دلیل اهمیت این دو منبع مهم در استان است.
وی بیان کرد: در سطح یکهزار و 480 هکتار از اراضی استان پروژه های نوین آبیاری اجرا شده که نمونه ای از این طرح ها امروز افتتاح می شود.
کریم زاده اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای این طرح ها از محل اعتبارات مختلف تملک دارایی های استانی، ملی و تسهیلات بانکی تامین شده است.
وی گفت: علاوه بر این 242 طرح افتتاحی، کلنگ زنی سه طرح عملیاتی نیز با اعتبار سه میلیارد ریال در استان آغاز می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: طرح های افتتاحی در حوزه ارتقای راندمان بخش کشاورزی استان، 6 هزار و 500 هزار متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب در پی دارد.
وی گفت: این امر موجب می شود تا سهم مازاد برنیاز کشاورزی و باغداری به عنوان سهم محیط زیست به سمت دریاچه ارومیه جریان یابد.
کریم زاده افزود: 57 هزار هکتار از اراضی استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا کنون به شیوه های نوین آبیاری تجهیز شده است.
وی گفت: طرح روستای بالو نیز جزو این طرح ها می شود که امروز در قالب این تسهیلات و اعتبارات افتتاح می شود.
به گزارش ایرنا از مجموع 118 میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود 6 میلیون تن در این استان و در سطح 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تولید می شود؛ عمده ترین تولیدات این استان شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.
هفته جهاد کشاورزی در کشور از 21 تا 27 خرداد نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری ' مدیریت جهادی، خدمت مضاعف و تامین امنیت غذایی ' است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.