حسن حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 9 شرکت و هسته فناور از این تعداد در شهرستان میاندوآب و مابقی در پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است.
وی با اشاره به افزایش روزافزون تعداد شاغلان در پارک علم و فناوری، ادامه داد: تعداد افزاد شاغل در این شرکت در سال 1394 شمسی 102 نفر بوده اما در زمان حاضر این تعداد به 250 نفر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: میزان گردش مالی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از 12 میلیارد و 800 میلیون ریال در سال 1394 به 125 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بیان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
حیدری بیان کرد: تولیدات این شرکت ها در زمینه های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی های نوین زیست فناوری است.
وی اضافه کرد: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با توجه به تولیدات شرکت های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه گذاری در این بخش است.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
از سال 1396 تاکنون 12 رویداد 'استارت آپ ویکند' با حمایت پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی برگزار شده است و در مجموع 39 ایده منتخب در مراکز رشد مراحل نخست اجرایی را طی می کند.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.