امام جمعه خوی گفت: روز عید فطر روز اجتماع مسلمین است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سیدرضی شکوری در خطبه های نماز عید فطر این شهرستان ضمن تبریک عیدفطر بیان کرد: روز فطر روز اجتماع مسلمانان است، لذا امام رضا(ع) فرمود روز فطر از این جهت عید قرار داده شد تا روز گردهمایی مسلمانان باشد و در این روز گردهم آیند و برای خدا و او را بر منتی که بر آنها نهاده است به ستایش یاد کنند.
امام جمعه  خوی با اشاره به وجوب پرداخت زکات فطره یادآور شد:  اجمالا معلوم است که پرداختن زکات فطره در میان تمامی پیروان مذاهب اسلامی واجب شمرده شده است و مرحوم صاحب جواهر بیان کرده؛ پرداخت زکات فطره در میان مسلمانان اجماعی است و نصوص امامیه در وجوب فطره متواتر است.   وی با اشاره به فواید پرداخت زکات فطره تمامیت و تکمیل روزه ماه رمضان ،پذیرش روزه و مانع زوال نعمت و رهایی از مرگ را از جمله فواید پرداخت زکات فطره برشمرد.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به فلسفه و حکمت عید بودن روز فطر گفت:  از برخی روایات استفاده می شود که جوایز روزه داران ماه رمضان در روز فطر عطا می شود رسولخدا(ص) فرمود وقتی روز اول شوال وارد شد منادی ندا می دهد ای مؤمنان به سوی دریافت جوایز خود بشتابید.
وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اظهار کرد:  روز فطر عید اجابت دعاست لذا آن بزرگوار می فرماید؛ آگاه باشید روز فطر روزی است که خداوند آن را برای شما عید قرار داد پس به یاد خدا باشید تا او نیز به یاد شما باشد و او را بخوانید تا خواسته هایتان را اجابت کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.