اسعد خضری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این جشنواره با حضور میهمانان ویژه به صورت یک روزه برگزار می شود و با برپایی غرفه ها، نشست های مختلف و بازدید از مناطق گردشگری 2 روز دیگر ادامه می یابد.
وی گفت: برای برپایی باشکوه این جشنواره تمهیداتی اندیشیده شده و چهار کمیته شامل کمیته جذب سرمایه گذاری، تشریفات و تدارکات، فرهنگی و تبلیغات و کمیته حراست و انتظامات تشکیل شده است.
فرماندار اشنویه با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد، افزود: باید از تمام توان برای جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.
خضری گفت: شناساندن ظرفیت های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات باغی مانند گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین هدف های برگزاری این جشنواره است.
وی بیان کرد: 40 غرفه از محصولات و صنایع بومی- محلی اشنویه در این جشنواره برپا می شود.
فرماندار اشنویه گفت: برگزاری نشست های اقتصادی با افراد سرمایه گذار و توانمند و چهره های برتر، دعوت از مسوولان دولتی و بازدید از مکان های گردشگری از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره است.
خضری گفت: برداشت گیلاس قرمز از اواسط خرداد آغاز شده و علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی برای گردشگران در این شهرستان به شمار می رود.
به گفته فرماندار اشنویه محصول گیلاس علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های دیگر نیز ارسال می شود.
به گزارش ایرنا محصول گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده که در این میان خوشه ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در اشنویه به خود اختصاص داده است.
گیلاس موجب دفع سم از بدن ‌می شود و در تقویت قلب، روده، معده و قوای فکری نقش مهمی دارد، ویتامین c این میوه چشمگیر است.
شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.
9870/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.