عبدالرحمان آذری فر روز سه شنبه در حاشیه مجلس ترحیم دخترش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از تایید مرگ مغزی دخترم از طرف متخصصان به همراه همسرم تصمیم گرفتیم تا اعضای بدنش را اهدا کنیم و جان بیماران نیازمند را نجات دهیم.
وی ادامه داد: ما غصه دار هستیم اما اکنون خانواده های چندین بیمار که با اهدای اعضای دخترم نجات یافتند، خوشحال هستند و همیشه آن مرحوم را دعا خواهند کرد.
آذری فر در توصیه به والدینی که ممکن است در شرایط آنان قرار بگیرند، گفت: امیدوارم این اتفاق برای هیچکس رخ ندهد و از دست دادن عزیزان سخت است اما در شرایط مشابه باید به همین طریق عمل کرد.
وی افزود: همه اقوام نیز از اهدای عضو فرزندم پس از تایید مرگ مغزی راضی بودند و ما را برای این کار تحسین کردند و از این کار خداپسندانه خوشحال هستند.
به گزارش ایرنا، مراسم مجلس ترحیم مدینه آذری فر با حضور گسترده مردم، امام جمعه، فرماندار و مساولان مهاباد در مسجد 'محمد رسول الله' برگزار شد.
مدینه آذری فر، دختر 17 ساله مهابادی چند روز پیش در اثر سقوط از ارتفاع در محل کارش در اردبیل دچار مرگ مغزی و با رضایت والدینش 6 عضو بدنش به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.
روز گذشته نیز نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه این شهرستان برای عرض تسلیت به خانواده دختر جوان به مهاباد سفر کردند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.